فهرست منابع:
الف- منابع فارسی
- قرآن کریم
- اخوان، پیمان؛ خادم الحسینی، سید پیمان؛ "تبیین مدیریت دانش از دیدگاه اسلام"؛ دو فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت اسلامی؛ سال21، شماره 2، پاییز و زمستان 1392
- پاکزاد،مهدی؛ ناظمی، امیر؛ کاظمی، مصطفی؛(1394)؛ راهنمای شرکتهای دانشبنیان: از تقاضای تأییدیه دانشبنیان تا دریافت تسهیلات؛ انتشارات موسسه انتشاراتی آموزش عالی دانشیار
- رهبر، پروانه؛ (1392)؛ اثر مؤلفههای سرمایه اجتماعی بر ابعاد مدیریت دانش(مطالعه موردی: سازمان پیام روزنامه همشهری)؛ پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه پیام نور ری
- سرلک،محمدعلی(1387)،سازمانهای عصر دانش،تهران:دانشگاه پیام نور،چاپ اول
- صباغ، پریسا؛ (1392)؛ بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی در شرکتهای دانشبنیان پارک علم و فناوری خراسان و مراکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد و سازمان بسیج علمی پژوهشی خراسان؛ پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه آزاد واحد مشهد
- طاهری لاری،مسعود،(1390) طراحی الگوی زیر ساختی مورد نیاز بهمنظور پیادهسازی مدیریت دانش در سازمان. رساله دکتری . دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
- طالبی ، کامبیز ؛ سلیمی ترکمانی ،مهدی؛ (1390)؛ شناسایی و اولویتبندی عوامل اساسی موفقیت در پیادهسازی مدیریت دانش در کسبوکارهای کوچک و متوسط؛ ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه؛ شماره 134 ،مردادماه1390
- طباطبایی،سیدمحمدحسین؛(1360)، تفسیر المیزان؛ جلد 17؛ انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
- طرهانی، فرزاد؛ (1395)؛ سازو کارهای انتقال دانش در فرآیند نوآوری سازمانها؛ انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی
- گوپتا،جاپتندر و شارما،سوشیل(1390)،خلق سازمانهای دانشمحور(ترجمه عباس منوریان و همکاران). چاپ اول .تهران سازمان مدیریت صنعتی(تاریخ انتشار به زباناصلی 2004)
- معصومی، وحید؛ (1394-2015)؛ تأثیر پیادهسازی نظام چهار مرحلهای مدیریت دانش بر کارایی کارکنان شعب بانک ملی شرق فارس؛ پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارس
- نعمتی، محمدعلی؛1388؛ مدیریت دانش؛ چالشها و فرصتها؛ مجله اندیشه انقلاب اسلامی، شماره 9
ب – منابع انگلیسی
- Akhavan P, Jafari, M., Fathian M. (2006). “Critical success factors of knowledge management systems: A multi-case analysis”, Eur. Bus. Rev., 18(2): 97-113.
- Almashari, M.; Zairi, M. & Alathari, A. (2002). An empirical study of the impact of knowledge management on organizational performance. Journal of Computer Information Systems, 42 (5), 74–82.
- ALLe,v.(1997),The knowledge Evolution,Baliding Organizational intelligence, London: Butterworth-Heinemann
- Chuan Wu, Liang, Shyong ong, Charng and W en HSU, Yao.(2008). Knowledge Based organization Evaluation.Scince direct,Decision support systems,45,pp.541-549
- Chase,Roryl.(1997).THE Rnowledege-Based organization:An International survey.I ournal of
- Davenport, T.H., De Long, D.W., Beers, M.C. (1998), “Successful Knowledge Management Projects”, Sloan Management Review, 39(2), 43-57.
- Holsapple, C.W., Joshi, K.D. (2000), “An investigation of factors that influence the management of knowledge in organizations”, Journal of Strategic Information Systems, 9(2/3), 235-261.
-Jafari, m., Akhavan, A. (2008)” Towards learning in SMEs: an empirical study in Iran. Development and Learning in organizations”, j. of information and knowledge management systems, 22 (1), 17-19
- Liebowitz, J. (1999), “Key ingredients to the success of an organization’s knowledge management strategy”, Knowledge and process Management, 6,(1)
- Migdadi, M.,( 2009). “Knowledge management enablers and outcomes in the small-and-medium sized enterprises”, Industrial Management & Data Systems, 109( 6)
- Reshman, M., Mahmood A.(2010). “Implementation Of Knowledge Management In Small And Medium Enterprises”, Journal of Knowledge Management Practice, 11(
- Skryme, D., Amidon, D. (1997), “The knowledge agenda”, J of Knowledge Management, 1(1), 27-37.
- Knowledge manage ment,Vol.1 Iss,1.pp.38-49
- Samulevicius, Jurgis(2007). Knowledge Based Approach for Lithuania: Knowledge clusters Origin Development and vision, IRMA international conferce(2007). Idea group Inc, p.1154 – 1156 .
- Skyrm,D.J.(1999). Knowledge networking: Creating the collaborative Enterprise.Butterwoth- Heinemann.
- Valmohammadi, C.,( 2010). “Identification and prioritization of critical success factors of knowledge management in Iranian SMEs: An experts’ view”, African Journal of Business Management , 4(6), pp. 915-924
- Wong K.Y., Aspinwall E. (2005). “An empirical study of the important factors for knowledge-management adoption in the SME sector”, J. Knowl. Manage., 9(3): 64-82.
- Wiig, K. M. (1993). Knowledge management foundations: Thinking about thinking: how people and organizations create, represent, and use knowledge. Arlington,TX.: Schema press.
- Alavi, M. & Leidner, D.E. (2001). Review: knowledge management and knowledge management systems: conceptual foundations and research issues. MIS Quarterly, 25 (1), 107-36.
ب- سایت ها:
بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه شرکتهای دانشبنیان مراکز رشد فناوری، ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ در
نظرات نخبگان و خبرگان