فهرست منابع
- حضرت امام خمینی(رحمتالله علیه)،(1370)، "صحیفه نور" ، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، جلد5
- حضرت امام خامنهای(مدظلهالعالی)، (1383)، بیانات امام خامنهای در دیدار رئیس و مدیران سازمان صداوسیما، یازدهم، آذر
الف- منابع فارسی :
- اسحاقی، سید حسین،(1386)،"ارمغان انقلاب- تلخیصی از نودودو دستاورد انقلاب اسلامی ایران"، مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیما، قم: زلال کوثر نوبت چاپ اول
- الیاسی، محمدحسین،(1384)، "عملیات روانی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران"، فصلنامه عملیات روانی، سال دوم، شماره 9، تابستان.
- الیاسی، محمدحسین؛ عبدی،گرشاسب، (1386)، "نقش شبکههای ماهوارهای فارسیزبان در عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران: حوادث بهار 1385 آذربایجان"، مطالعات مدیریت انتظامی، سال دوم، شماره2.
- الیاسی، محمدحسین،(1386)،"مبانی نظری و عملی رسانه اثربخش و کارآمد"، فصلنامه عملیات روانی شماره 17، تهران .معاونت فرهنگی سپاه.
- بهرامی کمیل، نظام، (1388)، "نظریه رسانهها"، تهران: انتشارات کویر
- تبیان زنجان،(1390)، "گروه جامعه و سیاست"، بیستم آذر،
- خجسته، حسن،(1389)، "میدان مین رسانه" ، نشریه پنجره، شماره 29
- خجسته، حسن،(1392)، "کارکردهای رادیو در جنگ، مجموعه مقالات رادیو چیست"، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه
- خجسته، حسن، (1393)، "مدیریت رسانه"، تهران: انتشارات دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه
- حسن بیگی،ابراهیم،(1390)، "مدیریت راهبردی"، تهران:سمت
- حسن بیگی، ابراهیم، (1389)، نقش برنامههای رسانه ملّی در گسترش وحدت ملّی در کشور، "مطالعات دفاعی استراتژیک داعا"، شماره40.
- حسینی، سید حسن، (1388)، "زیباییشناسی و فلسفه رسانه"، تهران: نشر مهر نیوشا و انتشارات صداوسیما.
- ساروخانی ، باقر،(1381)،"جامعهشناسی ارتباطات"، تهران : انتشارات اطلاعات.
- سورین، و رنو، تائی نکار، جیفر،(1384)، "نظریههای ارتباطات"، ترجمه دهقان، علیرضا، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم.
- شاهمحمدی، عبدالرضا(1382)، وسایل ارتباطی سربازان اصلی میدان جنگهای نوین، "فصلنامه پژوهش و سنجش"، سال دهم، تابستان، شماره 34.
- عمید زنجانی، عباسعلی، (1367)، "انقلاب اسلامی و ریشههای آن"، تهران: نشر کتاب سیاسی.
- لاریجانی، محمدجواد، (1369) "مقولاتی در استراتژی ملّی"، تهران.انتشارات انقلاب اسلامی.
- لیتلجان، استیفن، (1384)، "نظریههای ارتباطات"، ترجمه: نوربخش، سیدمرتضی، میرحسینی، سید اکبر، تهران: نشر جنگل
- مرکز طرح و برنامهریزی- مطالعات و برنامهریزی راهبردى(1391)،"ضوابط و رویههای اجرایی تولید، تأمین و پخش سازمان صداوسیما"، تهران: معاونت برنامهریزی نظرات رسانه ملّی، چاپ اول
- مککوایل، دنیس، (1385)، "درآمدی بر نظریهی ارتباطات جمعی"، ترجمه: اجلالی، پرویز، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها. ص 132، 134، 137، 176، 189
- مک لوهان، مارشال، (1377)، "برای درک رسانهها"، ترجمه: سعید آذری، تهران: مرکز تحقیقات صداوسیما
- مصلحی، محمد،(1388)، "نقش رسانهها در عملیات روانی آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران"، مجموعه مقالات جهان اسلام، 27 اردیبهشت.
- مهدی زاده، سید مهدی، (1392)، "نظریههای رسانه"، اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: انتشارات همشهری، چاپ سوم.
- ویندال، سون، سیگنایتزر، بنو، اولسون، جین، (1387)، "کاربرد نظریههای ارتباطات"، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: انتشارات جامعهشناسان، چاپ دوم.
- هابت، میشل،(1371)، نقش رسانههای گروهی در جهان سوم، ترجمه: مصطفی امیری، "رسانه"، شماره 12.
- هرمزیزاده، محمد، طهوری خیابانی، سودابه،(1386)، "ارزشیابی عملکرد شبکه رادیویی جوان در زمینه اشاعه ارزشهای الهی انسانی"، دانشگاه صداوسیما.
ب– منابع انگلیسی:
- Bomi, S.M. (2001), Mass media and Psychslogical Operations. www.Bs.ir.it.
- Daridson, R.F. (1998), The New approach to Psy chogical Operations.www.psy.org.
- Fridman, H. (1998), Paychological Operations.www.Psy.org
- Fridman, H. (2003), Psychological Operations in IRAQ war. PSY.org.
- Jantel, M. (2000), Per Suasionand Proganda. New York: Apleton Press.
- Kramer, t. (1982). Tactics of Military Paycholocical operations,
www.Bs.ir.it
- Kolin, F.t. (2002), Rado and TV. Psychogical Warfare. Pay.org.
- Nick Servenson(2002), Understanding Media Culture , Sage Publication
- Thimuthy, L. (2005), Modern Media and Propaganda. Boston: McG
ج- سایتها:
- WWW.islamworld.persianblog