فهرست منابع
الف- فارسی:
- ابطحی، سیدحسین و خیراندیش، مهدی (1388)، "الگوی عوامل زمینهای برای سازمانهای دانشی، مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت"، شماره 6
- اخوان، پیمان و کشتکار، مهران (1393)، "بررسی تأثیر عوامل الگوی سهشاخگی بر مدیریت دانش"، راهبرد دفاعی، شماره 47
- پرهیزگار، محمدمهدی و اکبری، مهدی (1393)، "سنجش راهبردی مدیریت دانش سازمانی مبتنی بر روش ترجمه سیستمی راهبرد"، فرایند مدیریت و توسعه، شماره 4
- پورصادق، ناصر و کشتکار، مهران (1393)، "بررسی و تحلیل الگوهای استراتژی دانش در سازمانهای دفاعی"، همایش مدیریت دانش، دانشگاه افسری امام علی (علیهالسلام)
- جامیپور، مونا و شرکت، محمدحسین (1394)، "چالش پیادهسازی موفق سیستمهای مدیریت دانش"، مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 2
- جامیپور، مونا؛ یزدانی، حمیدرضا و صادقی، فرشته (1395)، "ارائه نقشه راه همراستاسازی استراتژیک مدیریت دانش در سازمانهای دولتی ایران"، مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 2
- حسینپور، عباس و علیپور، محمدباقر (1397)، "شناسایی عوامل تأثیرگذار بر پیادهسازی مدیریت دانش در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی"، رشد نوآوری، شماره 54
- حکیمی، ایمان (1398)، "بررسی تأثیر پشتیبانی فناوری اطلاعات از مدیریت دانش بر عملکرد کسبوکار"، مدیریت راهبردی دانش سازمانی، شماره 5
- خیراندیش، مهدی و ابطحی، سیدحسین (1390)، "تبیین عوامل فرهنگی در راستای موفقیت مدیریت دانش در سازمان"، مدیریت فرهنگسازمانی، شماره 20
- داوری، علی و رضازاده، آرش (1392)، "مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار اسمارتپیال اس"، تهران، انتشارات جهاد دانشگاهی.
- درتاج، فاطمه و خدیور، آمنه (1395)، "ارائه چارچوبی برای موفقیت در پیادهسازی سیستمهای مدیریت دانش"، پژوهشهای مدیریت ایران، شماره 2
- رازینی، روح ا... و سینا، میلاد (1397)، "ارائه دستهبندی جامع از عوامل استقرار مدیریت دانش سازمانی"، راهبرد دفاعی، شماره 68
- ربیعی، علی و خواجوی، زینب (1389)، "استقرار نظام مدیریت دانش و ارائه الگوی کاربردی در شهرداری تهران"، رشد فناوری، شماره 24
- ربیعی، علی و معالی، مهناز (1388)، "ارائه الگوی مفهومی جهت استقرار مدیریت دانش در سازمانهای ایرانی"، مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، شماره 9
- رحیمیقاضیکلایه، امیر؛ امیرافشاری، مهدی و رمضانی، علی (1392)، "شناسایی و اولویتبندی عوامل کلیدی زیرساخت بهمنظور استقرار مدیریت دانش در سازمانهای پروژه محور"، مطالعات کمی در مدیریت، شماره 1
- رضاییان، علی؛ احمدوند، علیمحمد و تولایی، احمد (1388)، "بررسی الگوی راهبرد مدیریت دانش و راهبرد دانش در سازمانها"، توسعه انسانی پلیس، شماره 27
- سلطانی، محمدرضا؛ نیکوکار، غلامحسین و دارابی، داوود (1393)، "انتخاب مدل مناسب مدیریت دانش برای یکی از سازمانهای تحقیقاتی نظامی"، مدیریت بازرگانی، شماره 3
- صادقی، مهرداد (1398)، "رابطه ابعاد ساختار سازمانی با اجرای مدیریت دانش"، مدیریت راهبردی دانش سازمانی، شماره 4
- صلواتی، عادل و حقنظر، فرشته (1388)، "بررسی تحلیلی عوامل زمینهای مؤثر بر استقرار سامانه مدیریت دانش در واحدهای ستادی شرکت ملی نفت ایران"، مدیریت بهرهوری، شماره 10
- طالبی، کامبیز و سلیمیترکمانی، مهدی (1390)، "شناسایی و اولویتبندی عوامل اساسی موفقیت در پیادهسازی مدیریت دانش در کسبوکارهای کوچک و متوسط"، کار و جامعه، شماره 134
- طبرسا، غلامعلی و اورمزدی، نوشین (1387)، "تبیین عوامل زمینهای استقرار مدیریت دانش"، پیام مدیریت، شماره 26
- طحانپور، سمیه و آرایی، وحید (1399)، "بررسی تأثیر توانمندسازهای مدیریت دانش بر عملکرد سازمان"، مدیریت راهبردی دانش سازمانی، شماره 10
- عبدا...پور، شهریار (1386)، "ارائه چارچوب مفهومی برای مدیریت استراتژیک دانش"، اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش، تهران، مرکز همایشهای بینالمللی رازی
- عزیزی، شهریار؛ اسدنژاد، مهدی؛ زارع، علی و حسینی، سیدسجاد (1389)، "بررسی و مقایسه ابعاد مدیریت دانش بین سازمانهای دولتی و خصوصی"، مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 4
- عسگری، احمد؛ اردلان، امید و مینایی، حسین (1398)، "معرفی الگویی جهت مدیریت دانش نظامی"، راهبرد دفاعی،شماره 68
- عطوفینجفآبادی، مریم و بنیهاشمی، سیدعلی (1392)، "ارائه استقرار مدیریت دانش در صنایع کشور بر اساس فاکتورهای زمینهای مدیریت دولتی"، شماره 2
- قنبری، سیروس؛ اردلان، محمدرضا؛ نصیری، فخرالسادات و بهشتی، مرضیه (1393)، "ارزیابی اثر فرایندی و زیرساختی مدیریت دانش بر چابک سازی سازمان"، مدیریت پژوهش عمومی، شماره 23
- محمداسماعیل، صدیقه و سیدوکیلی، سیدهریحانه (1397)، "تأثیر فراموشی سازمانی بر استقرار مدیریت دانش"، مطالعات مدیریت، شماره 89
- محمدیفاتح، اصغر و جوکار، علی (1390)، "استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح، ارائه مورد کاوی تطبیقی از صنایع هوافضای کشورهای دیگر"، مدیریت نظامی، شماره 44
- منوریان، عباس؛ خیراندیش، مهدی و عسگری، ناصر (1390)، "توسعه ابعاد ساختاری سازمان در تناسب با رویکرد مدیریت دانش"، مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 7
- منوریان، عباس؛ مهدیخانی، محمد؛ اخوان، پیمان و عسگری، ناصر (1391)، "مدل زیرساخت انسانی-اجتماعی توانمند ساز اقدامات مدیریت دانش"، مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 10
- لطیفی، محمدحسین (1389)، "مدیریت دانش، موفقیت در اقتصاد جهانی مبتنی بر اطلاعات (آلن رادینگ)"، تهران، انتشارات سمت
- نیازآذر، کیومرث و عمویی، فتانه (1386)، "عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهش و برنامهریزی درسی"، شماره 14.
- نیسی، عبدالحسین و رنگباری، محمود (1388)، "بررسی عوامل مؤثر در استقرار موفقیتآمیز مدیریت دانش (مطالعه موردی سازمان مخابرات استان خوزستان)"، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 33
- نیکوکار، غلامحسین و حکیم، امین (1388)، "الگوی همراستایی راهبردی مدیریت دانش در سازمان، پژوهشهای مدیریت در ایران"، شماره 1
- هاشمی، صدیقهسادات؛ محمدیمقدم، یوسف و محمدیمقدم، الهام (1390)، "مدیریت دانش، الزامات و چالشها"، توسعه مدیریت منابع انسانی، شماره 19
ب- انگلیسی:
-Akhavan p, Jafari M & Fathian M. (2006), Critical success factors of knowledge management systems: A multi-case analysis European. Business Review, 18(2).
-Asiedu E. (2015), A Critical Review on the Various Factors that Influence Successful
Implementation of Knowledge Management Projects within Organizations, International Journal of Economics & Management Sciences, 4(7).
-Bang Martin (2017), Military intelligence analysis: institutional influence, Doctoral
dissertation for degree of doctor of military sciences, National defence university,
Helsinki.
-Barão, Alexandre, Vasconcelos, José Braga de, Rocha and Álvaro, Pereira, Ruben,
(2017) A knowledge management approach to capture organizational learning networks,International Journal of Information Management, 37(6).
-Bhatt G. (2001), Knowledge Management in organizations: examining the intraction between technologies, technique and people, Journal of Knowledge Management, (5)1.
-Cazier A, Shao M & Louis R. (2007),sharing information&building trust througt value congruence,publishedonline:2 october 2007.spring or scince,business media.llc
-Chan P, Pollard D. (2001), Implementing Knowledge Management, Journal of Business &Economics Research, 2(5).
-Chourides p. Longbottom D & Murphy W. (2003). Excellence in knowledge Management: an Empirical Study to Identify Critical Factors and Performance Measures, Measuring Business Excellence, 7(2).
-Chua A, Lam W. (2005), Why KM projects fail: a multi‐case analysis, Journal of Knowledge Management, 9(3).
-Chung Hung Y,Ming Huang S & Pin Lin T. (2005).Critical factors in adopting a Knowledge Management systems for the pharmaceutical industry, industrial management and data system knowledge.105(2).
-Davenport T.H. De Long D.W & Beers M.C. (1998), Successful Knowledge Management Projects, Sloan Management Review, 39(2).
-Forcadell F, Guadamillas F. (2002), a case study on the implementation of a knowledge management strategy oriented to innovation, Knowledge and Process Management, 9(3).
-Goudarzvand Chigini, M. (2011). Management of strategic knowledge for organizational success. International Conference on Information Communication and Management, Singapore
-Gottschalk P. (2006), Knowledge management systems: Value shop creation; Hershey, PA: Idea Group Publishing.
-Hajir, J. A. Obeidat, B. Y. Al-dalahmeh, M. A. & Masa'deh, R. (2015). The role of
knowledge management infrastructure in enhancing innovation at mobile telecommunication companies in Jordan. European Journal of Social Sciences, 50(3).
-Hellebrandt, T. Heine, I.and Schmitt, R.H. (2018). Knowledge management framework for complaint knowledge transfer to product development. ProcediaManufacturing, 21(1).
-Holsapple C.W and Joshi, K.D. (2000), An investigation of factors that influence the
management of knowledge in organizations, Journal of Strategic Information Systems,
9(3).
-Jafari M, Akhavan P & Rezaee Nour J. (2007), Knowledge management in Iran aerospace industries: a study on critical factors”, Aircraft Engineering and Aerospace Technology: an international Journal, 79(4).
-Khalifa, M. and Liu, V. (2003). Determinants of Successful Knowledge Management
Programs, Electronic Journal on Knowledge Management, 1(2).
-Koloniari, M. Vraimaki, E؛ Fassoulis, K. (2019). Factors affecting knowledge creation inacademic libraries. Journal of Librarianship and Information Science, 51(1).
-Liebowitz J. (1999), Key ingredients to the success of an organization’s knowledge
management strategy, Knowledge and process Management, 6, (1).
-Migdadi M. (2009), knowledge management enablers and outcomes in small and medium sized enterprises. Industrial management and data system, 109(6).
-Moffett S, Mcadam R & Parkinson S. (2003), an empirical analysis of knowledge management applications, Journal on Knowledge Management, 7(3).
-Nisara Tahir M, Prabhakarb G, (2019). Social media information benefits, knowledge
management and smart organizations. Journal of Business Research 94 (2019).journal homepage:
www.elsevier.com/locate/jbusres.
-Odierno, Raymond, Morrow, Joyce E (2012), Knowledge Management Operations, Field Manual, NO.6-01.1, Headquarters Department of the Army, Washington, DC, available at: https://armypubs.us.army.mil /doctrine/index.html.
-Pannu, H. (2017). The impact of knowledge management infrastructure on organizational performance in smes, International Journal of Human Resource & Industrial Research, 4(2).
-Park H. (2004), assessing the success of Knowledge Management technology implemention as a function of organization Culture, dissertation, the gorge Washington University.
-Ryan S and Prybutok R. (2001), Factor affecting the adoption of knowledge management technologies. Journal of computer information seystems. 41(1)
-Renzel B. (2006), trust in management and knowledge sharing: The mediating effects of fear and knowledge documentation.Harward business school Boston.
- Sadeghi R, Moghimi M and Ramezan M. (2013), Identifying and prioritizing of effective constructs in readiness of knowledge management implementation by using fuzzy analytic hierarchy process (AHP), Journal of Knowledge-based Innovation in China, 5 (1).
-Skryme D and Amidon D. (1997), The Knowledge agenda, Journal of Knowledge Management. 5(1).
-Smith, Sterilla (2008), Army Knowledge Management: People and Processes enabled by Technology, Military Intelligence,, 34(1).
-Temel, S. & Vanhaverbeke, W. (2020). Knowledge Risk Management during Implementation of Open Innovation. In Knowledge Risk Management, Springer.
-Wang, J, Ding, D, Liu, O, & Li, M, (2016), A synthetic method for knowledge management performance evaluation based on triangular fuzzy number and group support systems. Applied Soft Computing, 39.
-Wong K. (2005), Critical success factor for implementing knowledge management in small and medium enterprises, Industrial management & data System, 105(3).
-Wong C and Ahmed P (2003), Structural dimensions for knowledge based organizations, measures business excelence, 7 (1).
-Wong K and Aspinwall E. (2004), Knowledge management implementation frameworks: A review, Knowledge and Process Management, 11(2).
-Yeh y, Lai S & Ho C. (2006), knowledge management enablers: a case study.industrial management and data system knowledge 106(6).